Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, June 2, 2009

It's winter..

Skrg dah masuk winter, tapi cuaca masih ok lagi, tak berapa sejuk seperti tahun lepas.. Cuma hujan sudah mula datang dan pergi.. Pagi nih hujan, cuaca mendung ajer.. Walaupun tak berapa lebat, tp aku decided utk tidak menghantar adawiyah ke sekolah.. lagi2 hubby tiada, oh yer hubby pulang ke malaysia selama 10 hari atas urusan kerja.. Tinggal lah aku dan anak2 di bumi perth nih.. Huhu.. Kalu di m'sia, boleh lah ku tinggalkan mulkan sekejap dlm kereta sementara menghantar adawiayh ke kelas nya.. Tp di sini, itu akan menjadi kesalahan dan aku boleh disaman.. Di sini, kanak2 dibwh umur tidak boleh ditinggalkan tanpa jagaan org dewasa samada di rumah, kereta atau di mana2..

Sebelum hujan turun tadi, aku sempat menarik masuk kereta mainan bebudak nih yg terbiar smlmn di luar.. Basah terkena hujan smlm.. Sedang bersusah2 menolak kereta tuh, tiba2 aku terdgr bunyi yg dtg dr patio diblkg rumah, bila aku menoleh tiba2 muncul seekor anjing dlm keadaan yg terketar2 kesejukan.. Ya Allah, ketika itu jantung ku berhenti seketika, dah ler mmg aku takut anjing.. Knowing that anjing nih belaan jiran sblh, aku tau anjing nih tak berbahaya.. Dan aku juga tiada pilihan lain utk masuk ke rumah melainkan berhadapan dgn anjing tu.. Bimbang ank2 keluar dr rumah, aku pun menghalau anjing tuh.. Nasib baik anjing tuh bergerak walaupun dia menuju ke patio ku semula tp cukup utk memberi ruang aku masuk ke rumah semula.. Tp sempat lagi aku menolak kereta ke dlm patio sblm meluru ke pintu masuk.. Tiba di dalam rumah, tgn ku terketar2 ketakutan.. Hahaha, dgn anjing pun aku takut... Rasanyer, lepas nih tak kuar dah ke belakang rumah sampai hubby balik ke sini.. ;)

No comments: