Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, April 17, 2009

The Biggest Loser

Ini rancangan realiti TV yg paling aku suka.. Tak tahu lah kat m'sia ader ker tak.. Tp, rancangan nih melibatkan peserta2 yg bersize xxxl and above dlm usaha utk menguruskan badan. Sbb aku suka rancangan ni:

1. masalah dorang mmg real, sumer peserta mmg betul2 besar yg berat nyer sumer 100kg and over
2. elimination tidak melibatkan undi sms dr penonton, tetapi dr undian para peserta sendiri
3. usaha dan kegigihan dorang mmg real, kebanyakan dorang nih ader masalah inferiority conflict.. Melihat diorang berusaha gigih utk dptkan kembali keyakinan diri tuh mmg mengkagumkan..
4. benefit utk semua peserta, semua peserta apabila keluar mmg confirm hilang berpuluh2 kilo.. this is real benefit for long term...



Ini Sam, the biggest loser 2008.. Berat asal 154.6 kg, skrg berat dia 82.9kg.. weight loss is 71.7kg.. Bayangkan, hilang separuh dr berat dia.. Semua nyer hasil dr exercise dan pemakanan yg sihat...

Tahun ini lebih mengejutkan dgn peserta2 veteran yg berumur 50-an.. Tp still manage to loss weight even much more than younger contestants.. Impressive!!

5 comments:

Cik Siti Abu Sujak said...

Kagum aku... terus jadi ensem! ha ha..

Iz said...

Ada kat Msia, tp rasanye bukan latest season. tgk citer ni memang semangat giller nak gym+kurus. tp so far, blm la berjaya dgn cemerlang haha.

montel said...

aku pun suka :D

tapi nanti kalau aku dah hensem , takut pulak lupa dunia,,
aku rela begini...

amin...

montel said...

shime ..aku pergi canberra 21-27 june. kalau confirmed, ada apa apa yang ko nak pesan ke , apa ke , email erk

Anonymous said...

Eh Tv berapa ek kt M'sia? tk prasan..dah lama tul tk tgk reality show...