Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Thursday, February 19, 2009

"Your kid has problem"

Hari ini seperti biasa hantar adawiyah ke kindy. Utk kindy, parent kena tmnkan anak sampai ke kelas, buat aktiviti bersama mcm main puzzle, baca buku dan aper2 lah yg patut, then bila bunyi loceng parents have to say goodbye and leave the class.. Sampai di kelas, cikgu kelas panggil aku katanyer ader hal utk dibincangkan.. Wah, berdebar aku nih... Rupanyer, dia concern about adawiyah sbb dia nih pengkor.. Org tua2 kata, pengkor nih sbb x bedung masa kecik2 dulu... Kehkehkeh, anak org putih x bedung pun, elok jer kaki dorang...

Berbalik citer pasal adawiyah, mmg aku perasan dia pengkor.. Especially kaki kiri dia, jalan mmg menyauk ke dlm sampai rosak selipar dia.. Aku ingat normal lah kan sbb ramai jer kwn2 aku jln menyauk ke dalam, malah org tua2 kata menyauk rezeki. murah rezeki anak aku... Tp cikgu dia ni perihatin since dia nih masih kecil, boleh dibetulkan kaki nyer... So, dia buat reference ke klinik kanak2 terdekat utk diperiksa dan jalani fisioterapi... Aku pun ok jer, yer lah sapa tak nak yg terbaik utk anak kan.. May be next week klinik akan call for appointment.. Bagus nyer mereka nih..

Duduk di sini buat aku terasa terbelakang pulak dr segi pendidikan dan kebajikan anak2... Terasa seolah2 aku nih kurang perihatin pada anak2... Ermmmmmm......

No comments: