Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, August 29, 2008

Araluen Botanic Park



Hari ini buat trip ke Araluen yg terletak kira2 40 minit dari East Cannington (rumah kami).. Araluen Botanic Park merupakan sebuah taman yg dibina pada tahun 1922 yg dipenuhi dgn bunga2 mengikut musim.. tetapi yg paling popular dimusim Spring, they call it Yate's Spring Time pada bulan Ogos dan September.. Pada waktu ini, taman ini dipenuhi dgn bunga tulip pelbagai jenis dan warna...

Utk masuk ke taman ini, tiket utk dewasa berharga $10 dan percuma utk kanak2.. Yg seronok nyer kita boleh picnic di taman ini, malah siap disediakan barbeque set kalau kita mahu... Kira2 seperti hutan simpan lar tp tak berapa luas.. Tapi penat juga berjalan (bushwalk) lagi2 bila memanjat bukit... Utk org kurang upaya atau org tua disediakan weelchair dan juga electric scooter.. So, opah boleh dtg sini naik scooter, tekan ajer butang scooter jalan sendiri.. Hehee... :)

Melihat bunga2 tulip secara live for the first time mmg memegunkan.. Rasa mcm dlm cerita hindustan pulak.. :) Warna2 yg berbeza dgn bermcm2 bentuk tulip, waaahhhh indah sungguh ciptaan Ilahi... Lebih menarik, pokok2 tulip ini ditanam oleh pasukan sukarela pada bulan mei dan jun setiap tahun..






































































1 comment:

montel said...

cun nya gambar.. cam dalam fairy tales je..

kim salam hubby.. selamat berpuasa ...